JADŁOSPIS

 
 

 

JADŁOSPIS 

OD DNIA 14 LISTOPADA DO DNIA 18 LISTOPADA

 

DATA

MENU

Poniedziałek

Śniadanie

 

Ser żółty(z mleka, laktoza) (30 g), chleb wieloziarnisty(mąka pszenna, mąka żytnia)(50 g), masło(z mleka, laktoza) (5 g), pomidor(10 g), herbata z cytryną(200 ml)

Zdrowa przekąska-jabłko

Zupa (300ml)

 

Zupa brokułowa z kluseczkami(marchew, pietruszka, seler, por, brokuły, makaron muszelki(mąka pszenna), śmietana 22 %, oliwa z oliwek, zielona pietruszka, koperek, sól)

II danie  

 

Gulasz wieprzowy(szynka b/k, mąka pszenna, cebula, papryka, czosnek, ziele angielskie, liść laurowy, olej roślinny, sól) (80g), kasza gryczana(100 g), ogórek kiszony(50 g), woda mineralna (200 ml)

Podwieczorek  I

Podwieczorek II

Koktajl truskawkowy z jogurtem naturalnym(jogurt naturalny, śmietana 18 %, wanilia, truskawki, cukier)(150 ml), wafel pszenny tortowy(3o g)

Chleb wieloziarnisty(mąka pszenna, mąka żytnia)(50 g), masło(z mleka, laktoza) (5 g), rzodkiewka(20 g)

Wtorek

Śniadanie

Szynka domowa(30 g), chleb krakowski( mąka pszenna)(50 g), masło(z mleka, laktoza) (5 g), rzodkiewka(10 g), kakao z mlekiem(200 ml)

Zdrowa przekąska-gruszka

Zupa (300ml)

Rosół z makaronem nitki(porcja rosołowa z kurczaka, indyk, marchew, pietruszka, seler, por, kapusta włoska, makaron nitki(mąka pszenna, jajka), zielona pietruszka, koperek, sól)

II danie

Sznycel indyczy(udziec indyczy, bułka pszenna, bułka tarta pszenna, jaja, cebula, czosnek, sól) (80 g), ziemniaki (100 g), surówka z marchewki z jabłkiem(marchew, jabłko, sok z cytryny, cukier)(80 g), kompot (200 ml)

Podwieczorek I

Podwieczorek II

Bułeczka drożdżowa(mąka pszenna, jaja, mleko) z masłem(50 g)

Chleb krakowski( mąka pszenna)(50 g), masło(z mleka, laktoza) (5 g), ser żółty(20 g)

Środa

Śniadanie

Jajko na twardo, sos szczypiorkowy(jajka, majonez Kielecki(jajka), jogurt naturalny(laktoza), szczypiorek, sól) (30 g), chleb słonecznikowy(gluten, mąka pszenna, mąka żytnia) (50 g), masło (z mleka, laktoza)(5 g), herbata malinowa(200 ml)

Zdrowa przekąska- słupki marchewki

Zupa (300ml)

Barszcz czerwony z ziemniakami (marchew, pietruszka, seler, por, buraki, zakwas barszczu czerwonego, śmietana 22 % (z mleka, laktoza), oliwa z oliwek, ziemniaki, ziele angielskie, liść laurowy, czosnek, zielona pietruszka, koperek, sól)

II danie

Kokardki pszenne(120 g) z pieczonymi jabłkami(50 g) i polewą jogurtowo– cynamonową (30 g), kompot (200 ml)

Podwieczorek I

Podwieczorek II

Kajzerka (mąka pszenna) z masłem(z mleka, laktoza), kiełbasą szynkową, zieloną sałatą (60 g) Chleb słonecznikowy(gluten, mąka pszenna, mąka żytnia) (50 g), masło (z mleka, laktoza)

(5 g), dżem owocowy(20 g)

Czwartek

Śniadanie

Płatki jęczmienne na mleku (150 ml), weka(mąka pszenna) (40 g), masło(z mleka, laktoza) (5 g), miód(20 g), herbata z cytryną(200 ml)

Zdrowa przekąska- gruszka

Zupa (300ml)

Zupa szczawiowa z ryżem(marchew, pietruszka, seler, por, szczaw, śmietana 22%, masło, oliwa z oliwek, ryż, zielona pietruszka, sól)

II danie

Pierogi ruskie z cebulką (mąka pszenna, ziemniaki, jajka, ser biały półtłusty(z mleka, laktoza), masło, cebula, olej roślinny, pieprz, sól, zioła)(5 szt.), śliwki, kompot (200 ml)

Podwieczorek I

Podwieczorek II

Chleb razowy(mąka żytnia razowa) z masłem(z mleka, laktoza), twarożkiem ziołowym, papryką (60 g)

Weka(mąka pszenna) (40 g), masło(z mleka, laktoza) (5 g), wędlina(20 g)

Piątek

Śniadanie

Pasztet pieczony(gluten, jajka)(50 g), chleb wiejski(mąka pszenna, mąka żytnia) (50 g), masło (z mleka, laktoza) (5 g), ogórek kiszony(10 g), herbata z cytryną(200 ml)

Zdrowa przekąska- jabłko

Zupa (300ml)

Zupa jarzynowa z zacierką(marchew, pietruszka, seler, por, kalafior, brokuł, zielony groszek, zacierka (jajka, mąka pszenna), śmietana 22 %(z mleka, laktoza), oliwa z oliwek, zielona pietruszka, sól)

II danie

Kotleciki rybne(miruna, bułka pszenna, bułka tarta, olej roślinny, jajko, koperek, sól) (80 g), ziemniaki (100 g), surówka z kapusty pekińskiej (kapusta pekińska, marchew, kukurydza, majonez (jajka), jogurt naturalny, sok cytryny, cukier, sól) (80 g), kompot (200 ml)

Podwieczorek I

Podwieczorek II

Ciasto bananowe(mąka pszenna, jaja, mleko) (50 g)

Chleb Wiejski(mąka pszenna, mąka żytnia) (50 g), masło (z mleka, laktoza) (5 g), pomidor(20 g)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DIETA BEZMLECZNA

 

14-18.11.2022

Śniadanie

Obiad

Podwieczorek

I danie

II danie

Poniedziałek

Szynka drobiowa(30 g), chleb wieloziarnisty (50 g), pomidor(10 g), herbata z cytryną(200 ml)

Zupa brokułowa

z kluseczkami

niezabielana

(300 ml)

Gulasz wieprzowy(80 g), kasza gryczana(100 g), ogórek kiszony(50 g), woda mineralna (200 ml)

Kisiel truskawkowy z tartym jabłkiem

(150 ml), chrupki kukurydziane(30 g)

Wtorek

Szynka domowa(30 g), chleb krakowski (50 g), rzodkiewka (10 g), kakao mlekiem sojowym(200 ml)

Rosół z makaronem nitki

(300 ml)

Sznycel indyczy(80 g), ziemniaki

(100 g), surówka z marchewki i jabłka niezabielana (80 g), kompot (200 ml)

Wafel ryżowy z dżemem owocowym, banan

 

Środa

Polędwica sopocka (30 g), chleb słonecznikowy(50 g), szczypiorek(5 g), herbata malinowa(200 ml)

Barszcz czerwony z ziemniakami

niezabielany

(300 ml)

Makaron kokardki z pieczonymi jabłkami i cynamonem(100 g), kompot (200 ml)

Kajzerka z kiełbasą szynkową, zieloną sałatą(60 g), herbata z cytryną (200 ml)

Czwartek

Płatki jęczmienne na mleku sojowym(150 ml), weka(40 g), miód(20 g), herbata z cytryną(200 ml)

Zupa szczawiowa

z ryżem

niezabielana

(300 ml)

Pierogi z mięsem i warzywami

(200 g), śliwki, kompot(200 ml)

Chleb razowy z polędwicą drobiową, papryką(60 g), herbata malinowa(200 ml)

Piątek

Pasztet pieczony(30 g), chleb wiejski (50 g), ogórek kiszony(10 g), herbata z cytryną (200 ml)

Zupa jarzynowa z zacierką niezabielana

(300 ml)

Filet rybny saute(bez masła)(80 g), ziemniaki (100 g), surówka z kapusty pekińskiej z oliwą z oliwek i kukurydzą niezabielana (80 g), kompot (200 ml)

Ciasto (bezmleczne, bezjajeczne) z bananami, herbata z owoców leśnych(200 ml)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Woda mineralna "Żródło Żywiec" dostępna dla dzieci w przedszkolu bez ograniczeń.

Posiłki dla naszych Dzieci są przygotowywane i dostarczane przez profesjonalna firmę cateringową, która wykorzystuje w swojej kuchni:

- świeże sezonowe owoce i warzywa od sprawdzonych dostawców

- własne wypieki (ciasta na podwieczorek)

- oleje tłoczone na zimno i masło

- świeże zioła

dodatkowo:

- dania są oparte tylko na naturalnych produktach

- brak żywności przetworzonej

- brak gotowych dań mrożonych

- posiłki są zbilansowane dla dzieci w wieku przedszkolnym i pokrywają 75 % dziennego zapotrzebowania kalorycznego, w tym niezbędne ilości białek, węglowodanów i witamin

- menu jest przygotowywane przez wykwalifikowaną dietetyczkę

- oddzielne menu dla dzieci z alergią pokarmową lub inną chorobą